Unesco OER Policy Forum
Op woensdag 1 december was ik in het hoofdkwartier van Unesco in Parijs voor een Policy Forum over Open Educational Resources.
's Ochtends en begin van de middag kregen wij verschillende presentaties van mensen die hun visie gaven over OERs, de rol van instellingen, overheden en Unesco. De zaal was zo'n typische zaal, die je ook altijd bij de VN ziet, dus deze nodigde helaas niet erg uit tot interactie. Aan eind van de middag was er ook nog een brainstorm, maar door de beperkingen van de zaal werkte dat niet goed.
De presentaties van de dag staan online op oerworkshop.weebly.com. De presentaties werden ook live gestreamed, maar ik weet niet of deze online staan.
Volgens Barbara Chow van de Hewlett Foundation is de 'value proposition' voor OERs:
- Radically reducing costs
- Continuous improvement
- learning efficiency
- accessibility for all
- localization and personalization
Overheden hebben volgens haar ook een belangrijke rol om verder te komen met OERs:
- facilitate sustainable implementations
- create incentive for development and re-use
- remove barriers to oer adoption
- fund infrastructure to increase access
- Integrate openness as a component of public policy
- Require all publicly funded materials to carry a public license
- Publish educational research through open access journals
- Make more data publicly available
- Support open source software
De belangrijkste conclusie voor mij is dat Unesco nog zoekende is wat haar rol met OER zou moeten zijn.
Hieronder het overzicht van mijn tweets van de dag:
- Vandaag aanwezig bij UNESCO forum over #OpenEducationalResources in Parijs
- oerforum starts with the US Ambassor H.E. Killion
- #oerforum op de lijst van deelnemers zie ik ook #blackboard en #microsoftnl staan
- #oerforum “Docenten mogen alleen zelf content ontwikkelen als ze kunnen aantonen dat er geen geschikte #OER beschikbaar is”
- #oerforum @brunoscheele Canadese universiteit heeft dit als beleid
- #oerforum #OER = #OpenEducationalResources
- @bbbraa OER en OCW zijn erg verwarrende termen in het Nederlands: OER=OpenEducationalResources en OCW=OpenCourseWare
- RT @allynr: UNESCO OER Forum “OER Africa: Lessons Learned” Catherine Ngugi starts soon #oer
- #OER needs champions within an institition. At #tudelft our complete Executive Board is
- #OERAfrica doed een policy review bij elke instelling om te kijken of deze wel ‘open’ genoeg zijn #oer
- #oer OER-policy must be aligned with existing institutional policy/philosophy
- RT @allynr: #oer Policy must be institution specific to be successful and must be aligned to institutional policy (Ngugi) #oerafrica
- allynr Sustainability is always an issue for #oer - often there are internal sources for funding “hidden” in institutions (Ngugi) #oerafrica
- #oer Now presentation of Martin Bean, Vice-Chancellor of OpenUniversity UK
- RT @VickiMcGarvey: #oer #ukoer #inf11 #ntushare IPR licenses what do I have to do Jisclegal http://slidesha.re/dIYDVw
- #oer OpenLearn has led to more students for OpenUniversity
- RT @allynr: Open Education is part of OU UK sustainability model for institution and #oer (Bean)
- #oer Het grootste succes heeft OpenUniversity gehaald met #iTunesU: 89% is van buiten UK
- RT @allynr: OU UK already have 100 titles of books via iTunesU and will several hundred more in the next couple of years (Bean) #oer
- #oer Now presentation of Emma Kruse Vaai from Nat. University of Samoa
- Kennis delen over Open Educational Resources: http://bit.ly/dNnAlB
- allynr Challenges for #oer are cost of infrastructure and devices; connectivity; technology changes; networking; local stakeholder support; policy
- allynr Students appreciate #oer as an added resource not replacing the f2f but enhancing it (Donkor) #knust #oerafrica
- #oer Voorzitter zegt heel terecht dat je bij Q&A-sessie niet alleen maar comments moet maken, maar ook daadwerkelijk een vraag moet stellen
- @sebfiedler don’t forget that students get more high-quality material with #OER. This should lead to better education
- #OER as means to an end for change in education
- RT @allynr: Just found out that the UNESCO #oer policy forum is being streamed - mms://stream.unesco.org/live/room_11_floor.wmv
- #OER is more than objects: community, a movement towards openness, a campaign, a romantic idea, even an ideology?
- #oer We are still in the phase of romantic optimism. We have to make the step to a sustainable business model
- #oer should define itself as systemic innovation of the global education system
- RT @allynr: In order to be sustainable #oer should not remain focused only on traditional pedagogical content (van Damme)
- #oer in California zijn de kosten voor boeken hoger dan het collegegeld. Daar zie je meteen de businesscase voor OpenText Book
- RT @allynr: Governments can support #oer by: requiring open licenses; support and require open access; open public data; support OSS (Chow)
- RT @allynr: What can govs do to support #oer? incentivise; remove adoption barriers; fund infrastructure for access (Chow)
- @sebfiedler instructors dont use #OERs in thr course, while OER-material available is of higher quality. Studs R forced 2 use class material
No feedback yet
Form is loading...